Leiding worden bij KVW Nuth

& stage lopen als leider

Wordt leider bij Kindervakantiewerk Nuth, en sluit je aan bij een gezellig team wat er elk jaar weer naar uitkijkt om er samen een top week van te maken! Ervaar hoe het is om een leider te zijn van deze traditie waar meer dan honderd kinderen van de basisschool ieder jaar weer ontzettend naar uit kijken.

Hoe is het om leider te zijn bij KVW Nuth?

Als je bij ons meedraait houdt dat in dat je leider bent van een groep, samen met ongeveer dertig andere vrijwilligers. Er zijn drie verschillende groepen waarvan je leider kan zijn; groep 3-4, groep 5-6, en groep 7-8. Het programma en de aanpak van de groepen verschillen ook echt per groep. De interactie met de kinderen is gewoon puur, en omdat je vijf hele dagen met ze optrekt ontstaat er met ieder kind een speciale band aangezien je ze steeds beter leert kennen.

De hele week ben je leider bij één van deze groepen. Echter zal je ook veel in aanraking komen met leiders van andere groepen. Het is dan ook niet alleen een leuke week voor de kinderen, maar ook voor de leiding. Er wordt aandacht aan besteed dat iedereen het naar zijn zin heeft, want dat is tenslotte het belangrijkste!

Heb jij het in je?!

Ben jij iemand die houdt van actief zijn, iemand die een beetje handig is met knutselen, iemand die tegen een stootje kan, iemand die van kinderen houdt, iemand die nieuwe ervaringen op wilt doen, en iemand die het leuk vind om ons team te komen versterken? Dan ben JIJ degene waar wij naar op zoek zijn! En hoe meer leiders er meedoen, hoe meer kinderen mee kunnen doen! Wij willen natuurlijk zo veel mogelijk kinderen de kans geven om deel te nemen. Dus; heb jij het in je om mee te doen als leiding bij KVW Nuth?

En ja, wij zijn daadwerkelijk op zoek naar jou, omdat wij erin geloven dat iedereen iets bij te dragen heeft. Dus durf de stap te nemen en geef je op! Hopelijk kom je, net zoals iedereen die de stap heeft genomen, er met een fantastische ervaring uit! En een ding is zeker; je zult je zeker niet vervelen! ;)

Leider worden vanaf 14 jaar: hulpleiding!

Als leider bij KVW Nuth meedoen kan al vanaf 14 jaar oud. Wanneer je meedoet en 14 of 15 jaar oud bent neem je deel als hulpleider. Dit houdt in dat je zult meehelpen bij groep 3-4 of groep 5-6. Hier heb je geen verantwoordelijkheden maar kan je toch de week als leiding meedraaien.

Stage lopen bij KVW Nuth

Ben je op zoek naar een plaats om stage te lopen? Dat kan bij Stichting Kindervakantiewerk Nuth! Wanneer je bij ons stage loopt zal je tijdens de week van KVW Nuth als leider meehelpen bij groep 3-4 of groep 5-6. Maatschappelijke stages zijn bij ons mogelijk, evenals eventueel andere stages in overleg met de hoofdleiding.

Stuur ons een e-mail via kvwnuth@hotmail.com waarin je je motivatie verteld om mee te doen aan KVW Nuth. Vermeld ook je leeftijd, of je al relevante ervaring hebt, en van waaruit je stage bij ons wilt komen lopen. Wij zullen dan zo snel als mogelijk contact met je opnemen!

Algemene vragen voor leiders

Wanneer begint KVW Nuth voor de leiding?

KVW Nuth begint met opbouwen op zaterdag en zondag voordat de week voor de kinderen begint. Daarbij breken we de zaterdag na deze week alles weer af. Nadat alle kinderen naar huis zijn is er de mogelijkheid om te blijven voor gezelligheid. Daarnaast organiseren wij ook gezellige barbecues!

Hoe komt de week tot stand?

Dit doen we per subgroep samen. Doorheen het jaar zijn er een paar meetings, deze zijn er om samen te regelen dat alles goed verloopt. Deze data worden samen met de hoofdleiding per groep afgesproken. Ieder zijn inspraak telt en dat is ook een belangrijk aandachtspunt bij onze meetings.

Hoe oud moet ik zijn om als leider mee te kunnen doen?

De minimale leeftijd om als leider mee te doen is 14 jaar. Leiders tot en met 15 jaar doen mee als hulpleiding. Vanaf 16 jaar doe je mee als volwaardige leider. Vanaf 18 jaar kan leiding meedoen bij groep 7-8. Wij hebben geen maximale leeftijd voor leiders. Iedereen die zich niet te oud voelt om mee te doen is van harte welkom!

Ik kan niet de hele week, mag ik toch als leider meedoen?

Ja, dat mag. Dit dient wel te gebeuren in overleg met de hoofdleiding. Er wordt per geval gekeken wat de mogelijkheden zijn binnen de week. Daarbij verwachten we het liefst wel dat leiders het merendeel van de week aanwezig zijn.

Hoe geef ik me op als leider?

Stuur ons een e-mail via kvwnuth@hotmail.com waarin je je motivatie verteld om mee te doen aan KVW Nuth. Vermeld ook je leeftijd, waar je woont en of je al relevante ervaring hebt.

Geef je snel op! Stuur een e-mail naar kvwnuth@hotmail.com en vermeld waarom je graag mee wilt doen, eventuele relevante ervaring en je leeftijd! Wij zullen zo snel als mogelijk op jou reageren.

Hoe gaat het er bij KVW Nuth aan toe? Bekijk hieronder impressies van de week.